Samochód to stosunkowo nowy wynalazek człowieka. Liczy on sobie nieco ponad 130 lat. Mimo jego krótkiej historii dziś stał się produktem pierwszej potrzeby. Wszystko wskazuje jednak na to, że branżę motoryzacyjną w najbliższych latach czeka rewolucja. Eksperci zapowiadają, że era samochodów spalinowych powoli się kończy, a my wchodzimy w epokę pojazdów elektrycznych. Czym one są i kto produkuje auta elektryczne?

Czym jest samochód elektryczny?

Za samochód elektryczny uznaje się ten posiadający jako napęd jeden lub więcej silników elektrycznych. Co ciekawe, tego typu auta znane były już od początku historii motoryzacji. To one były jednymi z pierwszych samochodów wykorzystywanych do przemieszczania się ludzi. Za ojca samochodu elektrycznego uważa się szkockiego biznesmena Roberta Andersona. Dziś pojazdy elektryczne znajdują się w ofercie coraz większej ilości firm – która jest liderem?

Kto produkuje auta elektryczne?

Największe firmy motoryzacyjne co roku coraz większe fundusze przeznaczają na produkcję elektryków. Jak pokazują statystyki w 2019 roku sprzedaż tego typu pojazdów znacznie wzrosła. Najwięcej do zaoferowania nadal miał koncern Tesla, który w pierwszym kwartale 2020 roku posiadał 29% rynku ekologicznych aut i sprzedał 88 4000 samochodów. Sytuacja jest jednak dynamiczna i zaraz może się zmienić. Teslę goni Renault- Nissan, Grupa Volkswagen, Hyundai i chiński BYD. Jak widać w e-auta chcą bowiem inwestować wszyscy. Rozwój tego segmentu pojazdów zapowiadają też tacy potentaci jak BMW.

Auta elektryczne od Hyundai

Szczególnie ciekawe jest stanowisko Hyundai, który ogłaszając nową strategię działania, zaznaczył, że będzie wprowadzał na rynek coraz więcej e-samochodów. Zapowiadane inwestycje mają uzupełnić obecną ofertę ekologicznych samochodów, która dostępna jest na https://nawrot.hyundai.pl. W nowościach znajdują się modele takie jak i10 N Line czy i30 Hatchback. Koncern przewiduje, że w ciągu najbliższych 6 lat wprowadzi do swojej oferty aż 16 nowych modeli samochodów elektronicznych. Na rozwój tego segmentu pojazdów Hyundai ma wydać ok. 60 bilionów wonów, czyli równowartość ponad 200 miliardów złotych. Nowe modele mają zasilić segment aut miejskich, a także segment samochodów D w górę.