Sport dla zdrowia

Nie ma chyba nikogo, kto nie byłby przekonany o słuszności twierdzenia mówiącego o konieczności uprawiania sportu w celu zachowania dobrego zdrowia jak najdłużej. W rzeczywistości jednak wiele osób unika aktywności fizycznej, znajdując zawsze sporo różnych wymówek. Jak można uprawiać sport pomimo ogromu codziennych obowiązków?

Przywykliśmy sądzić, że jedynie bardzo forsowne treningi i bieganie długich dystansów są formami aktywności fizycznej, które pomagają przezwyciężyć nadwagę i inne problemy, a także jednocześnie poprawić kondycję fizyczną. Nic bardziej mylnego, o czym pokrótce poniżej. Z taką garścią porad podjęcie decyzji o rozpoczęciu bardziej aktywnego stylu życia.

Najprostszym z możliwych sposobów na zwiększenie aktywności fizycznej jest rozpoczęcie regularnego spacerowania. Nie wymaga to ani specjalistycznego sprzętu ani też specjalnego miejsca do uprawiania. Właściwie spacer jest zależny jedynie od naszych własnych chęci. Dobrym rozwiązaniem mobilizacyjnym może być w tym wypadku zakup psa, który wymaga codziennych regularnych przechadzek.

Rozwiązaniem o nieco wyższym stopniu trudności jest rozpoczęcie zajęć nordic walking. Popularne chodzenie z kijkami sprawia, że angażowane jest ciało, co zapewnia bardzo szybkie efekty, nawet w przypadku osób mających bardzo słabą kondycję w momencie rozpoczęcia regularnych treningów. W przypadku osób początkujących zalecana jest początkowa opieka ze strony wykwalifikowanego instruktora. Zazwyczaj wystarczy wziąć kilka lekcji, aby nauczyć się prawidłowo chodzić z kijkami. Jest to istotne z dwojakich powodów. Po pierwsze są to względy bezpieczeństwa, bo złe chodzenie może spowodować kontuzję. Po drugie natomiast prawidłowe wykonywanie wszystkich ruchów zapewni najbardziej efektywny trening.

Równie łatwym i prostym sposobem na podjęcie aktywności fizycznej jest jazda na rowerze. Okres letni sprzyja regularnej jeździe, na przykład do i z pracy. W ten banalnie prosty sposób można połączyć przyjemne z pożytecznym, co jest nie bez znaczenia dla wielu osób zbyt zajętych obowiązkami codziennego życia.

Przedstawione powyżej sposoby są dość łatwe w realizacji, wymagają jedynie odrobiny samozaparcia. Kolejnym, nieco bardziej skomplikowanym w realizacji krokiem jest pójście na siłownię lub basen. Jeszcze poważniejszym jest skorzystanie z usług trenera personalnego, o zaletach tego typu rozwiązania można przeczytać tutaj. Dobrze jednak jest rozpocząć metodą małych kroków, zbytni pośpiech w dochodzeniu do założonego celu nie jest najlepszym rozwiązaniem.