Opakowanie

Nikogo chyba nie trzeba przekonywać o tym, jak ważne w procesie zakupu jest wygląd samego opakowania. Nic dziwnego, w końcu wygląd opakowania jest twarzą produktu, tym, co ma klient przed oczyma, podczas kupna. Opakowanie staje się nie tylko reklamą produktu, ale również nośnikiem informacji, ideologii i filozofii firmy oraz nośnikiem emocji, która może popchnąć klienta w stronę nabycia tego towaru. To przez opakowanie klient wyrabia sobie zdanie o danej marce – nie może ono więc czymś przypadkowym, ale istotnym elementem całej strategii marketingowej. Ogrom funkcji, jakie spełnia opakowanie dowodzi, że warto inwestować w dobre opakowanie.

Na czym polega dobór właściwego projektu opakowania? Przede wszystkim opakowanie musi się wyróżniać. Klient postawiony przed całym regałem produktów zauważy może kilka opakowań. Będą to główne te, które się wyróżniają. Gdy już wybierze kilka produktów, wówczas dokona selekcji tych produktów, które zna, lub znajomo się kojarzą. Ważna na tym etapie będzie sama estetyka opakowania, określony trend czy styl, w którym opakowanie jest stworzone. Następnie zaś, konsument wybierający produkt swoje zainteresowanie skieruje w kierunku tych produktów, które wywołują emocje – wybierze natomiast to opakowanie, które wywołuje emocję, najbliższą danemu klientowi.

Przygotowanie dobrego, funkcjonalnego opakowania nie jest więc sprawą banalną. Projektant musi wykazać się w procesie produkcji szeregiem talentów i umiejętności, ale również określonego gustu i znajomości szeregu prawideł z zakresu psychologi zachowań konsumenckich.